Vakantiekrant ‘Op pad in de Baronie van Breda’

Niets is leuker dan samenwerken. Samen stappen zetten. Samen ontdekken. Samen op pad gaan. In allerlei netwerken en samenwerkingsverbanden wordt reeds gewerkt aan de brede ambities van het Van Gogh Nationaal Park in ontwikkeling. Daarin past ook het initiatief van streeknetwerk LandStad De Baronie (het gebied met en rond Breda) om een kaart met streekproducten samen te stellen en een krant uit te geven met daarin alle parels op het terrein van natuurgebieden, wandel- en en fietsroutes, erfgoedlocaties, musea, molens en uitjes voor jong en oud.

Het mooie is dat het streeknetwerk dat niet in z’n eentje doet, maar in samenwerking met diverse partijen. Zo komt de krant ‘Op pad in De Baronie van Breda’ tot stand in samenwerking met de VVV’s en toeristische informatiepunten in de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Hertog, Baarle-Nassau, Breda, Etten-Leur, Gilze en Rijen, Oosterhout, Rucphen en Zundert. Twee regionale uitgeverijen (De Bode in Zundert en Em. de Jong in Baarle-Nassau) hebben bovendien de krachten gebundeld om ondernemers, gemeenten en organisaties de kans te bieden om in de krant te adverteren en zo aan te haken en te profiteren van de energie en de magie van de Baronie. Samen sterk, geldt ook hier.

De krant ‘Op pad in de Baronie van Breda’ is vandaag verschenen en wordt huis-aan-huis bezorgd op 159.500 adressen. Daarnaast is de krant af te halen bij diverse locaties, zoals hotels, campings, vakantieparken, horeca, bibliotheken en uiteraard de toeristische informatiepunten. De totale oplage bedraagt 184.500 exemplaren.

Streekproductenkaart
Eveneens in de tweede week van juli wordt in de Baronie een kakelverse streekproducten-vouwkaart verwacht. Met de kaart kunnen bewoners en bezoekers de streek nog lekkerder ontdekken. Maar liefst 80 producenten van streekproducten zijn op de kaart opgenomen, waarvan een aantal gespecialiseerde producenten op het gebied van bijvoorbeeld ambachtelijk ijs, kaas, aardbeien, chocolade, honing, wijn en bier, maar ook streekwinkels met een uitgebreid assortiment producten. Voor dit project is LandStad De Baronie ook een samenwerking aangegaan met het landelijke initiatief Fietsen voor mijn eten.

Baroniepoorten
Een belangrijke rol bij zowel de krant als de streekproductenkaart is weggelegd voor de zogenoemde Baroniepoorten. Hiervan zijn er 8 in de Baronie. De Baroniepoorten zijn dé ideale startpunten voor een fiets-, wandel-, ruiter- of vaartocht door de prachtige natuur in de regio West-Brabant, de Baronie in het bijzonder. Baroniepoorten grenzen niet alleen direct aan natuurgebieden, er is ook altijd een horecapunt. Bovendien bieden ze stuk voor stuk leuke activiteiten en routes, ruime gratis parkeergelegenheid, informatie over de omgeving. En… ze nemen je mee op avontuur met een unieke sage, een legende of een volksverhaal. Ze worden uitgebreid voor het voetlicht gebracht op onze website van de Baroniepoorten.

Zo zetten we samen de Baronie op de kaart!
www.magievandebaronie.nl / www.landstaddebaronie.nl

Op de hoogte blijven? Ontvang dan gemiddeld 1 keer per maand onze Nieuwsbrief.


Wil je meer informatie over adverteren in de ‘Baroniekrant’?
Moet je wel snel zijn, maar dan kun je contact opnemen met Uitgeverij De Bode op 076-5998111
advertentie@uitgeverijdebode.nl of met Uitgeverij Em. de Jong op 013-5075534 uitgeverij@emdejong.nl.

Bekijk hier de tarievenkaart van Uitgeverij em. de Jong
(Alphen-Chaam, Baarle-Hertog-Nassau, Gilze, Rijen en Oosterhout)

Bekijk hier de tarievenkaart van Uitgeverij De Bode
(Breda, Etten-Leur, Zundert en Rucphen)