VisitBrabant ontwikkelt campagne voor behoud toeristische sector

VisitBrabant werkt aan een plan van aanpak om de sector te ondersteunen vanuit hun rol als marketingorganisatie voor bestemming Noord-Brabant. Samen met de steden en andere partners geven zij vorm aan een collectieve campagne. Deze versterkt de goede lokale campagnes die al uitgerold worden, zoals de ‘koop en beleef lokaal’-initiatieven. Door slim samen te werken wordt ons gezamenlijk bereik flink groter.

Opbouw dynamische campagne
De Brabantbrede campagne speelt in op de verschillende scenario’s die passen bij de fases die ons voorliggen, vanuit
1. de huidige lockdown via
2. de 1,5 meter-economie (regionale bewegingsvrijheid) naar
3. meer bewegingsvrijheid nationaal tot
4. internationaal reisverkeer.

Team VisitBrabant meldt: “Voor de huidige eerste fase (lockdown) bijvoorbeeld, ligt onze focus op het inspireren van potentiële bezoekers vanuit huis (zoals Thuisblijf Tips) en het betrekken van Brabanders. In de fase daarna zal onder meer ruimte komen voor het fietsen en wandelen in Brabant. En zo verder. Steeds bewegen we mee met de mogelijkheden van dat moment. Voor deze gefaseerde aanpak, roepen we op tot samenwerking in de hele sector: citymarketingorganisaties, brancheorganisaties, streken, gemeenten en ondernemers. We zullen alles uit de kast moeten halen om waar het kan herstel te bevorderen. En dat moeten we samen doen, meer dan ooit tevoren. Waar VisitBrabant het kader schept voor deze campagne en mediaruimte verzorgt, willen we jou vragen hier zoveel mogelijk op aan te sluiten voor je eigen gemeente of streek.”

Wil je hieraan bijdragen? Meld je dan aan voor meer informatie en updates bij campagne@visitbrabant.com